Yes, I can! :)

U nas w klasie III i IV obecnie króluje czasownik can i czynności czasu wolnego.  Mam tutaj garść pomysłów, którymi chciałabym się podzielić :)


Czynności dopasowywanie:



Dopasowanie obrazków do nazw. Uczniowie ćwiczą nazwy czynności. Ja użyłam laminarki, żeby materiały były trwalsze oraz rzepów.

Tworzenie zdań twierdzących i przeczących:


Zadaniem uczniów jest stworzenie zdań twierdzących lub przeczących z czasownikiem CAN tak, by pasowało do obrazka. Użyłam rzepów, dzięki czemu dzieci nic nie zgubią i mają frajdę przy nudnym tworzeniu zdań :)
Pytanie i odpowiadanie na pytania:

Zadanie jest bardzo podobnego do tego powyżej. Tylko zamiast zdań twierdzących dzieciaki muszą utworzyć pytania i odpowiedzieć na nie.

Wszystkie materiały można ściągnąć  na końcu wpisu.

Sketchnoting:

Uważam sketchnoting za bardzo fajną alternatywę dla zwykłego notowania. Powoli wprowadzam ją wśród moich uczniów. Najpierw sama je tworzę i im kseruję, a docelowo chciałabym, by uczniowie sami w taki sposób notowali. 

Piosenka Super Simple Songs Yes, I can! :



Do ćwiczenia pytań z czasownikiem can najlepiej u nas pasuje piosenka Super Simple Songs Yes, I can! Oczywiście śpiewamy tą piosenkę metodą TPR :) ale pomyślałam sobie, że możnaby to jeszcze jakoś urozmaicić. Zrobiłam więc lizaki z napisem Yes, I can. i No, I can't. W trakcie piosenki oprócz pokazywania czynności możemy również podnosić odpowiednie lizaki do góry. Można ich również używać, gdy pytamy konkretnych uczniów o umiejętności :)

Wszystkie pliki do ściągnięcia tutaj. :)

Komentarze

Popularne posty